Latest News

Polecam

Motywacja: Jak wytrwać w postanowieniu odchudzania się w Nowym Roku?



Wkroczyliśmy już w Nowy Rok. Czy postanowiłaś, że schudniesz albo utrzymasz dotychczasową wagę? Może bardziej zadbasz o siebie? To doskonała decyzja, ponieważ nie ma lepszego momentu, aby osiągnąć cel.

Za nami sylwester i Nowy Rok, doskonałe momenty, kiedy chętniej poddajemy się refleksji. Zastanawiamy się nad rokiem, który minął i podsumowujemy go: Co osiągnęłam? Z czego jestem zadowolona i co muszę zmienić. To właśnie wtedy rodzą się pomysły na postanowienia noworoczne, w których nie zawsze potrafimy wytrwać. Jak się nie poddać? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.

Decyduj, nie deklaruj

Czy wiesz, że składanie postanowień nie ma nic wspólnego z podejmowaniem świadomej decyzji? Dlatego, że kiedy składasz deklaracje przed sobą albo przed innymi, masz poczucie wewnętrznego przymusu. Przez to zaczynasz szukać wymówek do tego, żeby odłożyć to, co zaplanowałaś w czasie.  Znowu zaczynasz planować w stylu: Zacznę od jutra. Robisz to, kiedy nie jesteś do końca przekonana, czego tak naprawdę chcesz. To błąd.


Zapobiegniesz, temu jeśli poznasz metody działania i wybierzesz takie, które będą Ci najbardziej odpowiadały. Następnie stworzysz plan działania. Dzięki takiemu działaniu poświęcisz większą uwagę swojemu celowi. Będziesz chętniej i częściej o tym myśleć.

Stosuj metodę małych kroczków

Nie lubię wielkich zmian, czyli rzucania się na szeroką wodę. Chyba nikt nie lubi.  Dlatego swoją przygodę z odchudzaniem, zaczynałam od metody małych kroczków.

Najpierw zaczęłam zastanawiać się nad tym, dlaczego wciąż brakuje mi energii. Do tego miałam dość swojego ciała, bo po porodzie przytyłam +12 kg. W okolicach brzucha widoczna była spora oponka i do tego miałam wielkie uda. Uwierzcie mi, że przy wzroście 169 to nie wygląda ciekawie;(. 

Dlatego zaczęłam szukać informacji o zmianie diety w sieci i ćwiczeniach.
Zmotywowanie do pracy nad sobą zajęło mi około 3 miesięcy. Kiedy podjęłam ostateczną decyzję, przyzwyczaiłam swój organizm do picia wody -  aż 2 litrów dziennie. Muszę przyznać, że odstawienie kolorowej i zamienienie jej na czystą, mineralną było dla mnie dużym wyzwaniem.

Następnie zmieniłam swoje nawyki żywieniowe, zaczęłam jeść więcej owoców, bo wcześniej ich unikałam. Wcześniej  
 jadłam owoce, ale w niewielkich ilościach. Przestałam też podjadać.

Wreszcie zaczęłam trenować fitness w zaciszu własnego domu przed monitorem z Ewą Chodakowską.

Dzięki temu przyzwyczajałam się do zmian powoli. Te zmiany stały się moi nawykami. Dzisiaj nie muszę zastanawiać się nad tym, co powinnam zrobić, tylko to robię.

Unikaj diety – cud

Diety – cud mają to do siebie, że pozwalają szybko schudnąć w krótkim czasie. Jednak są ubogie w niektóre produkty. Dlatego rezygnując z nich, nie dostarczysz niektórych składników odżywczych swojemu organizmowi.  Za jakiś czas Twój organizm i tak będzie domagał się tego, czego potrzebuje. Ty wrócisz do starej diety i przytyjesz.

Zamiast tego staraj się trzymać zdrowych zasad odżywiania: unikaj podjadania, jedz 5 posiłków dziennie i pij wodę mineralną. Dzięki temu wprowadzisz nowe nawyki żywieniowe do swojego życia i zachowasz je na dłużej niż miesiąc.   

Nakręć się pozytywnie

Trenuj. Wybierz taką dyscyplinę sportową, która będzie dodawała Ci energii. Nie musisz biegać, czy pływać, możesz jeździć na rowerze. Pamiętaj o tym, że jeśli będziesz robiła to, co sprawia Ci przyjemność, będziesz się tym bawić.
Nie biegaj tylko dlatego, że chcesz schudnąć, bo poddasz się szybciej niż myślisz.

Na koniec słów kilka…

Kiedy będziesz realizowała noworoczne postanowienie, nie rób niczego na siłę. Zamiast tego zastosuj powyższe sposoby, a piękną sylwetką i dawką pozytywnej energii będziesz cieszyć się znacznie dłużej.

Pytanie do Ciebie

Czy znasz inne wskazówki, które dotyczą tego, jak wytrwać w postanowieniu noworocznym? Podziel się swoją opinią poniżej. Dołącz do naszej strony na Facebooku.


1 komentarz:

  1. W tym roku w moich postanowieniach znalazło się dbanie o ciało i dalsze chodzenie na siłownie. Polubiłam to i każdego wieczora nie mogę się doczekać kolejnego wyjścia :) Trzeba znaleźć taką aktywność, którą będzie sprawiać nam przyjemność.

    OdpowiedzUsuń

Kontakt

Tags

Anna Lewandowska bieganie biustonosz sportowy Błonnik buty sportowe Cheat day CPM cukrzyca ćwiczenia ćwiczenia na boczki ćwiczenia na płaski brzuch deser dietetyczny diet by Ann Dieta dieta po rzuceniu palenia dieta 1000 kcal dieta bananowa dieta bezglutenowa Dieta Dash Dieta Dukana Dieta Ewy Chodakowskiej dieta Gacy Dieta ketogeniczna dieta kopenhaska dieta lekkostrawna dieta na alergię na gluten dieta na ataki migreny dieta na boczki dieta na cekalię dieta na objawy PMS dieta na obrzęki dieta na pajączki dieta na PCOS Dieta na płaski brzuch dieta na żylaki Dieta Odchudzająca Dieta OXY dieta po kontuzji dieta pudełkowa dieta trzustkowa Dieta tygodniowa dietetyczny obiad DIY domowe sposoby na grype efekt efekt afterburn featured fit grypa gym Hoshimoto kalorie Kcalmar kłopoty z głową kobieta kontuzje kosmetyki eko kosmetyki naturalne kostka rosołowa skład lifestyle macierzyństwo masaż Mel B Motywacja nadczynność tarczycy narciarstwo naturalna kostka rosołowa nawilążanie niedoczynność tarczycy niezdrowa dieta obwisła skóra Oczyszczanie z toksyn odchudzanie Odchudzanie Dieta na płaski brzuch olej kokosowy outodoor peeling kawowy PPM Przepis przepis fit Przepis fit Dieta Ewy Chodakowskiej przepis ftkostka rosołowa przeziębienie przygotowanie do ciąży przyprawy Raw Food slow food sport superfoods suplementy diety Surowa dieta Szybka Dieta Szybkie Odchudzanie tarczyca testy fit trening Trening Dieta Ewy Chodakowskiej uraz nogi zakwasy zakwaszenie organizmu zaparcia zdrowa dieta zdrowie zdrowy styl życia zestawy treningowe zęby

Popularne posty