Latest News

Featured
Featured

Odchudzanie

Dieta

Trening

Motywacja

Recent Posts

Polecam

Do czego służy pulsometr i czy warto go mieć?


 Do czego służy pulsometr i czy warto go mieć?


 Wpis powstał przy współpracy z marką Dobiegania.pl

Pulsometry są dość często używanymi gadżetami w trakcie aktywności fizycznej, przede wszystkim biegania oraz jazdy na rowerze. To praktyczne urządzenia, które dodawane są do wielu lepszych modeli zegarków sportowych. Do czego możemy wykorzystać pulsometr i czy warto go zakupić?

Większość osób kupujących zegarki z funkcją pomiaru tętna to biegacze. Rzeczywiście, to właśnie przy bieganiu sprawdzają się one bardzo dobrze, ale również możemy stosować go w trakcie innych aktywności, na przykład spinningu. w

Do czego służy pulsometr?

Pulsometr, który nazywany jest także monitorem pracy serca, z angielskiego HRM od Heart Rate Monitor, jest niewielkim urządzeniem przeznaczonym do monitorowania pracy serca. Z jego użyciem możemy przede wszystkim sprawdzać aktualne tętno.

Najczęściej do pomiaru służy specjalna opaska z czujnikiem zakładana na klatkę piersiową. Możemy też spotkać się z pulsometrami wyposażonymi w opaski na nadgarstek. Rejestrator tętna jest wtedy parowany z zegarkiem sportowym, który także prezentuje inne funkcje.

Na ekranie zegarka możemy wtedy zobaczyć różne informacje pobierane z czujnika, między innymi nasz aktualny puls, stan wydolności organizmu, który najczęściej wyrażany jest procentowo, minimalny i maksymalny puls, spalone kalorie, stoper zależnie od modelu.

Przede wszystkim pulsometr jako urządzenie świetnie nadaje się do kontroli wyników, pozwala na prowadzenie efektywniejszych treningów, a także może służyć jako dodatkowa motywacja. Wtedy wyniki z pulsometru mogą stanowić dla nas punkt odniesienia, dlatego na ich podstawie będziemy mogli analizować swoje postępy.

Treningi z pulsometrem przede wszystkim pozwalają na wykorzystanie tak zwanych stref treningów lub zakresów. Musimy wtedy określić swoje tętno maksymalne oraz spoczynkowe i według nich wyznaczyć strefy, które będą najlepsze do treningu – niższe strefy, od 50 do 70 procent maksymalnego tętna, lepiej nadają się do ćwiczeń skoncentrowanych na odchudzaniu, natomiast te od 70 do 90 procent dla treningów siłowych, szybkościowych, aerobowych.

Czy warto zakupić pulsometr?

Generalnie to bardzo pomocny gadżet, ale tylko wtedy, gdy wiemy, w jaki sposób niego korzystać. Wtedy będziemy mogli wycisnąć z niego najwięcej i ćwiczyć jeszcze efektywniej. W przypadku biegania pulsometr to świetny wybór do treningów na krótsze i dłuższe dystanse. Możemy wtedy poznać dokładniej swój organizm i dzięki temu osiągać coraz lepsze wyniki.

Najlepiej postawić na pulsometry dobrych marek, które mają pozytywne opinie. Wtedy możemy mieć pewność, że urządzenie będzie mogło spełnić nasze oczekiwania pod kątem dostępnych funkcji oraz dokładności działania. Warto też zwrócić uwagę na oferowane przez producenta urządzenia oprogramowanie – razem z nim będziemy mogli łatwiej analizować wyniki.
Jeżeli poszukujesz dobrych pulsometrów na zakupy zaprasza sklep internetowy DoBiegania.pl.

Dieta dla alergików – zasady, jadłospis, efekty


Dieta dla alergików – zasady, jadłospis, efekty

Czy często odczuwasz objawy alergii: swędzenie na skórze twarzy, w zgięciach łokci i kolan albo pieczenie? Może zauważyłaś objawy alergii u swojego dziecka? Zastosuj dietę dla alergików, czyli dietę eliminacyjną. Na czym polega dieta eliminacyjna? O tym poniżej.

Wpis powstał przy współpracy z portalem Fitwatch.pl

Na czym polega dieta dla alergików?

Dieta dla alergików, inaczej dieta eliminacyjna jest przeznaczona dla osób, u których pojawiły się objawy alergii pokarmowej. Stosując ją przywrócisz tolerancję na pokarm wywołujący alergię pokarmową m.in.: mleko, produkty mleczne, jaja, ryby, cytrusy, orzechy, zboża i truskawki.

Dieta dla alergików jest skuteczną metodą leczenia nietolerancji, pod warunkiem, że dobierzesz jej rodzaj. Obecnie występują trzy rodzaje diety eliminacyjnej: całkowite wykluczenie jednego produktu lub grupy produktów,  dieta elementarna oraz oligatyogenna.

Jak działa dieta eliminacyjna wykluczająca jeden składnik?

Dieta dla alergików wykluczająca jeden składnik jest stosowana przez dwa tygodnie. Produkty, które powodują alergie są wykluczane z diety pojedynczo do momentu aż objawy ustąpią. Dzięki temu wiadomo, który składnik uczula.

Stosując ten rodzaj diety eliminacyjnej, powinnaś mieć dietę dobrze zbilansowaną oraz dobraną pod względem kaloryczności. Składniki, które wykluczysz z diety, powinny zostać zamienione na inne takie, które uzupełnią wartości odżywcze.
Jak działa dieta elementarna?
Ten rodzaj diety eliminacyjnej jest stosowany wyłącznie, kiedy pierwszy rodzaj nie da pożądanych efektów. Polega ona na wprowadzaniu do organizmu aminokwasów, które dadzą organizmowi energii.

Jak działa dieta oligoantygenna?

Stosowana jest jeśli objawy alergii pojawią się po spożyciu wielu różnych produktów pokarmowych. Wtedy do diety lekarz wprowadza produkty, które rzadko uczulają m.in.: mięso jagnięce, ryż, kukurydza, gotowane jabłka, brokuły, szparagi, szpinak, sałata, ziemniaki, sól, cukier, ocet winny i oliwa z oliwek. Ten rodzaj diety jest stosowany od dwóch do czterech tygodni.

Jakie są metody diagnostyczne alergii pokarmowej?

Alergię pokarmową można rozpoznać stosując próbki krwi oraz skórne. Stosując te metody diagnostyczne alergii pokarmowej, można rozpoznać alergen już u małych dzieci.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat alergii pokarmowej, zajrzyj na portal http://fitwatch.pl/dieta-dla-alergikow/

Za współpracę przy tworzeniu wpisu, dziękujemy redakcji portalu www.fitwatch.pl.

Jak dopasować dietę do potrzeb organizmu? Część II



Jak dopasować dietę do potrzeb organizmu? Część II


Często zastanawiacie się nad tym, jak dopasować dietę do swojego stylu życia, żeby schudnąć? O tym poniżej.

Tydzień temu przedstawiłam Ci sposób na obliczenieTwojego zapotrzebowania kalorycznego. Dzisiaj podpowiem Ci jak dopasować składniki makro odżywcze. Dzięki temu dopasujesz dietę do potrzeb Twojego organizmu oraz aktywności fizycznej.
Jakie są podstawowe zasady zdrowego odżywiania?

Zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia, przygotowaną przez Instytut Żywności i Żywienia, każdego dnia powinnaś spożywać:

 - 5 porcji produktów zbożowych, czyli: płatki, pieczywo zbożowe, musli, kasze i makarony. 

Pamiętaj, że za 1 porcję pieczywa, odpowiada 1 kromka chleba. Natomiast spożywając kasze, musli albo płatki zbożowe za 1 porcję odpowiadają 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu i 2 łyżki płatków;

- 4 porcje warzyw, wszystkich nawet ziemniaków. Możesz je spożywać bez ograniczeń, ale pamiętaj, że 1 porcja wynosi 100 g;

- 3 porcje owoców, ale jeśli odchudzasz się, powinna to być tylko 1 porcja. Pamiętaj, że 1 porcja owoców to 100 g, czyli: ½ jabłka, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek;
- 2 porcje mleka i przetworów mlecznych, 1 porcja to 1 szklanka mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego albo 2 plasterki sera żółtego. Jednak pamiętaj o tym, że ser żółty jest kaloryczny;

- 1 porcja mięsa, ryb oraz nasion strączkowych, przy czym odpowiada ona 150 g ryby lub mięsa z kurczaka albo indyka. Część mięsa możesz zamienić na 2 sztuki jaj albo 40-50g nasion strączkowych lub suchych nasion;

- 1 porcja tłuszczy, jednak pamiętaj, że 1 porcja wynosi 1 łyżkę oliwy, oleju albo miękkiej margaryny;

O czym jeszcze należy pamiętać?

- jedz 5 posiłków dziennie;

- spożywając śniadanie, obiad i kolacje zwiększ kaloryczność, natomiast kaloryczność II śniadania i podwieczorka zmniejsz;

- zadbaj o to, żeby 1 posiłek dziennie był ciepły;

- jedz śniadanie;

- jedz powoli, od stołu odejdź z lekkim niedosytem, ponieważ uczucie sytości pojawia się po jakimś czasie, nawet po 15 minutach;

- Unikaj spożywania cukrów prostych: nie pij napojów dosładzanych, mocnej kawy oraz tłustych napojów mlecznych;

- za podstawę żywienia przyjmij ciemne produkty zbożowe, ponieważ zawierają błonnik;

- unikaj pieczywa razowego, które zawiera karmel albo miód;

- ogranicz jasne pieczywo, jasne makarony i ziemniaki;

- zamień czerwone mięso na ryby, ponieważ mają mniej kalorii. Najlepiej spożywaj: dorsza, mintaja, morszczuka, sandacza i szczupaka;

- Wybieraj chude wędliny, czyli szynkę z piersi indyka oraz polędwicę;

- Ogranicz alkohol, ponieważ pół litra zawiera aż 250 kalorii;

- Do smarowania wybieraj miękką margarynę, oliwę, awokado, pasty kanapkowe oraz sery twarogowe. Nie musisz dodatkowo smarować masłem, ponieważ dostarczysz organizmowi dodatkową porcję tłuszczu.

- Jeśli chodzi o słodycze to, możesz je samodzielnie przygotować, np.:

  • Galaretkę,
  • Kisiel,
  • Baton zbożowy,
  • Sorbety Owocowe,
  • Koktajle mleczno – owocowe,
  • Musy owocowe,
  • Cukierki, których bazą jest słodzik.

W następnym wpisie, dowiesz jakich błędów unikać, kiedy się odchudzasz.
Jeśli ten post okazał się dla Ciebie przydatny, polub Fit 60 dni na Facebooku.

Jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie, kiedy chcesz schudnąć? Jak samodzielnie ułożyć dietę?



Jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie, kiedy chcesz schudnąć? Jak samodzielnie ułożyć dietę?

Jeśli zastanawiasz się nad tym, ile kalorii potrzebujesz, żeby schudnąć. Albo martwisz się, ile kalorii ma bułka albo czekolada. To dzisiejszy post jest właśnie dla Ciebie. Dzisiaj dowiesz się, jak obliczyć swoje zapotrzebowanie na kalorie.

Czym jest zapotrzebowanie na kalorie?

Zapotrzebowanie na kalorie, to nasz dzienne zapotrzebowanie na energię. Dostarczając jej odpowiednią ilość, zapewniamy naszemu organizmu prawidłowe funkcjonowanie we wszystkich obszarach, czyli prawidłową przemianę materii.
Natomiast pojęcie kalorii, to nic innego jak jednostka, która pokazuje, ile energii przyswaja nasz organizm po zjedzeniu jakiegoś produktu.

Jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie?

Mimo że istnieje wiele kalkulatorów, które możesz wykorzystać do obliczenia swojego zapotrzebowania na kalorie, to polecam Ci jeden – Kalkulator podstawowej przemiany materii wg Mifflina.

Wzór do obliczenia podstawowej przemiany materii dla kobiet –

PPM (kobiety) = (10 x masa ciała [kg])+(6,25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) – 161

Wzór do obliczenia podstawowej przemiany materii dla mężczyzn –

PPM (mężczyźni) = (10 x masa ciała [kg])+(6, 25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) + 5

Po obliczeniu podstawowej przemiany materii, musimy obliczyć  całkowitą przemianę materii, która uwzględnia poziom aktywności fizycznej. Następnie dla uzyskania CPM należy pomnożyć CPM x Pal

Dlatego stosuje się współczynnik Pal:

- niska aktywność fizyczna (0 treningów, czyli osoby nie trenujące) – 1,4 do 1,69
- średnia aktywność fizyczna (3-5 treningów w tygodniu) – 1,7 do 1,99
- wysoka aktywność fizyczna (praca fizyczna + regularne treningi) – 2 do 2,4

Teraz, dla przykładu obliczymy:

Płeć: kobieta

Wiek: lat

Waga: 70 kg

Wzrost: 169cm

Aktywność fizyczna: siedząca + treningi 4 razy w tygodniu.

Według wzoru:

PPM = 10 x70 +1056,25 – 145 – 161
PPM = 1470,25
CPM = 1470, 25 x 1,7
CPM = ~2499,42

Jeśli chcesz zredukować liczbę kilogramów, odejmij od całkowitej liczby kalorii 10 – 20% albo spożywaj 400 -500 kalorii mniej.

Czy odżywki białkowe są naprawdę bezpieczne?

Czy odżywki białkowe są skuteczne?


Czym jest odżywka białkowa?

Odżywka białkowa to suplement uzupełniający dietę w białko. Możesz ją stosować pod warunkiem, że z jakiegoś powodu nie przyjmujesz białka w trakcie spożywania posiłków.

Odżywki białkowe są przygotowywane z jedzenia, ponieważ białko, które jest potrzebne do regeneracji znajduje się właśnie w jedzeniu. Odżywka białkowa jest, więc wyciągiem uzyskanym w drodze mikrofiltracji lub hydrolizy.

W trakcie procesu uzyskiwania białko jest oczyszczane z cukrów np.: kiedy białko jest uzyskiwane z mleka, wtedy oczyszczane jest z laktozy i tłuszczów.
Odżywki białkowe otrzymuje się głównie z:

  • Mleka,
  • Jajek,
  • Grochu,
  • Soi,
  • Mięsa wołowego
  • Nasion strączkowych.

Jak stosować odżywkę białkową?

Odżywki białkowe pełnią rolę uzupełniającą, dlatego zalecane są wyłącznie osobą, które nie mogą dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości białka. Pamiętaj o tym że 30g odżywki białkowej jest odpowiednim 100 g chudego mięsa.

Jeśli z odżywki białkowej chcesz przygotować przekąskę potreningową do porcji białka dodaj banana albo inny węglowodan. Dlatego, że węglowodany są nośnikami aminokwasów.

Połączenie odżywki białkowej z węglowodanami spełni funkcje: zregeneruje mięśnie, zmniejszy apetyt oraz zapewni uczucie sytości.

 Po czym poznasz, że odżywka białkowa jest dobra?

Odżywki białkowe wysokiej jakości składają się w 95%.Mają wysoką biodostępność, czyli są łatwo przyswajalne przez organizm. Dobra odżywka białkowa zawiera też pełny profil aminokwasów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pozyskiwana jest w procesie mikrofiltracji i hydrolizy. Informacja o sposobie uzyskiwania zawsze znajduje się na opakowaniu.

Niektóre dobre odżywki białkowe są wzbogacane w składniki odżywcze m.in.: magnez, cynk, witaminy z grupy B.

Czy odżywki białkowe szkodzą?

Jeśli będziesz je spożywać w nadmiarze to zaszkodzą Ci. Pamiętaj, że nadmiar białka obciąża układ pokarmowy oraz nerki. Rozpoczynając spożywanie białka w nadmiarze, zwróć uwagę na to, jak reaguje Twój organizm, czy masz wzdęcia, bóle brzucha, rozwolnienie zaparcia, wysypkę na skórze.

Trenuj z gwiazdą fitnessu Michelle Lewin w domu

Michelle Lewin - wenezuelska gwiazda fitness, top modelka fitness
https://michellelewin.com



Michelle Lewin jest światowej sławy wenezuelską modelką. Ma ponad 8 milionów lajków na Facebooku, jest też okrzyknięta królową Instagrama. Pieszczotliwie nazywana Miss Pośladków.  Jak Michelle trenuje?
Kim jest Michelle Lewin?

Michelle Lewin jest gwiazdą fitnessu w Wenezueli tak samo jak Ewa Chodakowska u nas, w Polsce. Znana jest na całym świecie, również w Polsce. Odwiedziła nas w maju 2016 roku. Na ramach magazynu Ewy Chodakowskiej „Be active” udzieliła wywiadu oraz wykonała trening z Ewą Chodakowską.

Michelle Lewin intensywnie trenuje na siłowni, a efekty swoich ćwiczeń – piękne wymodelowane ciało – pokazuje przed obiektywem oraz na Facebooku i Instagramie. Tak motywuje inne kobiety do walki o własne ciało. 

Jak możesz trenować z Mchelle Lewin w domu?

Michelle ma własny kanał na Youtube, na którym umieszcza dwuminutowe filmiki ze swoimi treningami. Na filmach instruktażowych znajdziesz m.in. ćwiczenia na siłowni, ćwiczenia z piłką, stepem, prawidłową technikę ćwiczeń oraz liczbę powtórzeń.


Przykładowy trening z Michelle Lewin na siłowni





Jak wygląda trening Michelle Lewin?

Michelle rozpoczyna swój dzień od 45 minutowego treningu cardio na pusty żołądek. Wieczorem ćwiczy z ciężarami i ponownie wykonuje trening cardio przez 30 minut. Michelle trenuje ok. 5 razy w tygodniu. Natomiast raz w tygodniu trenuje wszystkie grupy mięśni. W szczególności skupia się na mięśniach brzucha oraz pośladkach.




Polecam

Videos

Kontakt

Tags

Anna Lewandowska bieganie biustonosz sportowy Błonnik Cheat day CPM cukrzyca ćwiczenia na boczki ćwiczenia na płaski brzuch deser dietetyczny diet by Ann Dieta dieta po rzuceniu palenia dieta 1000 kcal dieta bananowa dieta bezglutenowa Dieta Dash Dieta Dukana Dieta Ewy Chodakowskiej dieta Gacy dieta kopenhaska dieta lekkostrawna dieta na alergię na gluten dieta na ataki migreny dieta na boczki dieta na cekalię dieta na objawy PMS dieta na obrzęki dieta na pajączki dieta na PCOS Dieta na płaski brzuch dieta na żylaki Dieta Odchudzająca Dieta OXY dieta po kontuzji dieta pudełkowa dieta trzustkowa Dieta tygodniowa dietetyczny obiad DIY domowe sposoby na grype efekt efekt afterburn featured fit grypa gym Hoshimoto kalorie Kcalmar kłopoty z głową kobieta kontuzje kosmetyki eko kosmetyki naturalne kostka rosołowa skład lifestyle macierzyństwo masaż Mel B Motywacja nadczynność tarczycy narciarstwo naturalna kostka rosołowa nawilążanie niedoczynność tarczycy niezdrowa dieta obwisła skóra Oczyszczanie z toksyn odchudzanie Odchudzanie Dieta na płaski brzuch olej kokosowy outodoor peeling kawowy PPM Przepis przepis fit Przepis fit Dieta Ewy Chodakowskiej przepis ftkostka rosołowa przeziębienie przygotowanie do ciąży przyprawy Raw Food sport superfoods suplementy diety Surowa dieta Szybka Dieta Szybkie Odchudzanie tarczyca testy fit trening Trening Dieta Ewy Chodakowskiej uraz nogi zakwasy zakwaszenie organizmu zaparcia zdrowa dieta zdrowy styl życia zestawy treningowe

Popularne posty